به عبارت ساده : مرغ  آمین در اعتقاد عامه فرشته‌ای است که در هوا پرواز کند و همیشه آمین گوید و هر دعایی که به آمینش برسد مستجاب میشود.

مرغ آمین نماد چیست؟

در عقاید عامه مردم ایران، این است که گاهی در حین دعا یا نفرین، مرغی به نام مرغ آمین در پرواز است و سبب برآورده و مستجاب شدن آن نفرین یا آفرین(دعای خیر) میگردد. پس مرغ آمین نماد اجابت دعای دارنده آن است.

افسانه مرغ آمین چیست؟

در کتب قدیمی و اساطیر ایران باستان آمده است که مرغ آمین : «فرشته‌ای است که در آسمان پرواز می‌کند و مدام آمین می‌گوید و اگر دعایی به آمین او اصابت کند مستجاب می‌شود.»

فلسفه مرغ آمین چیست؟

فلسفه مرغ آمین به نظر اندیشمندان و متفکران مشرق زمین در یک جمله این است : آرزو، برای برآورده شدن آرزوی دیگران است.

افسانه مرغ آمین

ستاره ای به نام “مرغ آمین” :

در کیهان شناسی، آمین نام ستاره‌ای نیز هست که به هنگام طلوع و درخشش آن، دعا استجابت می‌شود.

مرغ آمین در سریال “شهرزاد” :

در مجموعه نمایش خانگی “شهرزاد” ساخته حسن فتحی ، مرغ آمین به عنوان نمونه بارزی از این تعریف استجابت دعا و به عنوان “نماد عشق” مورد استفاده قرار گرفت و از زیورآلات آن نیز به طور رسمی و نمادین استفاده شد.

مرغ آمین شهرزاد

فیلم اولین تحویل گردنبند به شهرزاد توسط فرهاد

 

فیلم بستن دوباره گردنبند به گردن شهرزاد توسط فرهاد

 

نمادی از عشق

مرغ آمین نام یکی از زیور آلات است که در قالب گردنبند در سریال شهرزاد آورده شده است. این گردنبند آویزی است که دارای طراحی زیبا و متفاوت می‌باشد. اکثر فروشندگان مرغ آمین در ایران این آویز را نماد عشق و محبت می‌دانند.

برخی مرغ آمین را گردنبد شهرزدا نیز می‌گویند. شهرزاد کارکتر اصلی سریال شهرزاد از معشوق خود مرغ آمین دریافت می‌کند و این گردنبند را تا زمانی که دوباره به هم می‌رسند برایش نگه می‌دارد. به این جهت، سریال شهرزاد توانسته است که یک بار دیگر مرغ آمین را که در فلکور ایران جایگاهی ویژه‌ای دارد، بر سر زبان‌ها اندازد و در میان جوانان برای آن طرفداران پر و پا قرصی ردیف کند.

آوازه سریال شهرزاد در افغانستان نیز توانسته مرغ آمین را در میان جوانان افغان ترویج کند. این گردنبند اکنون خریداّران جدی دارد و برای ابراز محبت خود بسیاری از جوانان آن را به همسران آینده شان هدیه می‌کنند.

بازدید کنندگان مرغ آمین
0%
هواداران
0%
فروش
0%